slidepix14

RugFit Oldenzaal

Rug Fit Oldenzaal
Werk aan een pijnvrije en sterke rug bij Fysiotherapie de Essen!
Steeds weer die terugkerende rugpijn? Klachten tijdens sporten of werken? Pijn bij lang staan of lopen? Of juist bij gebogen houdingen? Bij het tillen van kinderen of kleinkinderen? Kom in actie!
Fysiotherapie de Essen is de plek bij uitstek om te werken aan het herstel van uw rugklachten.
Met de kennis van 2 hoog opgeleide master manueel therapeuten, de Spinal Mouse RugScan en een rijk uitgeruste sportruimte hebben wij alles in huis om u succesvol te onderzoeken en te behandelen.
Het concept van RugFit  is simpel en bestaat uit 3 fasen in maximaal 3 maanden tijd:

Fase 1: Diagnostiek
De uitslag van de Spinal Mouse RugScan die we bij u zullen doen wordt gecombineerd met de uitgebreide kennis van onze manueel therapeuten. Uw algemene gezondheid wordt in kaart gebracht, evenals risicofactoren voor het ontstaan van rugklachten en herstel belemmerende factoren die kunnen leiden tot het voortbestaan van uw rugpijn.
Samen met u zal een behandelplan worden opgesteld. In dit plan zal een actieve aanpak van uw rugklachten centraal staan.

Fase 2: Behandeling
Aan de hand van gegevens uit ‘Fase 1’ wordt uw behandeling gestart. De behandeling kan bestaan uit mobilisatie/manipulatie technieken gecombineerd met oefentherapie. Altijd krijgt u uitleg over uw rugklachten. Ook uw houding wordt hierin meegenomen. De manueel therapeut is namelijk dé therapeut bij uitstek die beschikt over kennis van het gezond bewegen van uw rug en de invloed van de houding hierop. De oefentherapie vindt op de praktijk plaats onder begeleiding van een manueel therapeut, maar wordt ook door u zelf in het dagelijks leven uitgevoerd. Zo krijgt u langzaam de controle terug over uw eigen rug. Dat wilt u toch ook?

Fase 3: Evaluatie
In deze laatste fase zullen we samen met u evalueren hoe u ervoor staat. Hoe gaat het in het dagelijks leven? Heeft u uw werk of sport weer kunnen hervatten? Kunt u dat stuk weer wandelen? Indien nodig kan er een nieuwe RugScan gemaakt worden of wordt het oorspronkelijke onderzoek uit ‘Fase 1’ herhaald. Indien er nog restklachten zijn maken we samen met u een plan van aanpak om ook hier in  het maximale voor u te kunnen betekenen. Ook kunt u geadviseerd worden ten aanzien van het wijzigen of oppakken van sportieve activiteiten.

Doelgroep
Ons Rug Fit concept is geschikt voor rugklachten die langer dan 6 weken bestaan of steeds terugkeren. Twijfelt u hierover neem dan contact op met Ruud Hesselink of Jeroen Busch. Afhankelijk van uw aanvullende verzekering wordt Rug Fit geheel of gedeeltelijk vergoed. Voor meer informatie neemt u contact op met de praktijk: 0541-518016.